29/12/10

La ACE estrena nueva página web

La Asociación del Corzo Español ha estrenado una web totalmente renovada que pretende ser un referente en cuanto a contenidos.

La nueva página web de la ACE http://www.corzo.info ha mejorado su navegabilidad e interactividad. Ha incorporado varios blogs dedicados a temas como la fotografía de naturaleza, la cocina de la carne de caza, los Gadget o las novedades científicas.

Dispone de un apartado de agenda y actualidad en el que se van dando a conocer las actividades programadas y las realizadas por la entidad.

De igual modo contiene una relación actualizada de la normativa legal española en lo relativo a la caza y conservación del corzo.

A lo largo de los próximos meses se irán cargando fichas en la Biblioteca sobre distintos aspectos de la biología y gestión de la especie. También, dispondrá de una hemeroteca virtual con artículos publicados por los miembros de la ACE en distintas revistas.


Con todos estos cambios, la ACE ha conseguido crear una nueva web que sirva para difundir y respaldar el trabajo que viene desarrollando desde hace más de diez años.




27/12/10

LA UNAC AGOTARA EL PLAZO DE ALEGACIONES AL NUEVO REGLAMENTO DE ARMAS

Como consecuencia del elevado número de alegaciones recibidas para modificar el articulado del borrador del nuevo Reglamento de Armas que perjudica a los cazadores.


La Unión Nacional de Asociaciones de Caza (UNAC) agotará el plazo marcado para hacer alegaciones al borrador del nuevo Reglamento de Armas del Ministerio del Interior, y que finaliza el próximo 22 de enero, según el BOE del 24/12/2010. 

La UNAC tomó esta decisión como consecuencia de la gran cantidad de propuestas que está recibiendo de cazadores, asociaciones y sociedades de cazadores que han aprovechado el llamamiento que hizo en su día a través de su página Web “¿Quieres participar en el trámite de audiencia para el nuevo Reglamento de Armas?”, y de las Webs de sus asociaciones autonómicas, invitando a la participación de todos vía e-mail para colaborar en la redacción de un documento de alegaciones, que exprese el sentir de todos cuantos se han puesto en contacto con ella. 

La Unión, por las consideraciones que está recibiendo, dejará de forma clara en las alegaciones que presente el rechazo y la oposición de los cazadores a ciertas cuestiones que les perjudican notablemente, además sin que éstas tengan una valoración de peso tanto técnica, jurídica, social o de seguridad ciudadana, como se desprende en buena parte de las modificaciones que el Ministerio del Interior pretende introducir en el Reglamento de Armas. 

Pero ante la posibilidad real de que las modificaciones, que el Ministerio del Interior pretende introducir en el nuevo Reglamento de Armas, sigan hacia delante, y con tal de que perjudiquen lo menos posible a los cazadores, la UNAC incluirá en sus alegaciones una serie de consideraciones alternativas sobre los artículos más conflictivos, que al menos sirvan para evitar en lo posible las consecuencias en la aplicación de los mismos, junto a otras que puedan mejorar y enriquecer el actual Reglamento de Armas. 

La UNAC lamenta la falta de sensibilidad de los responsables del Ministerio del Interior, ya que hicieron caso omiso a las peticiones de colaboración en la redacción del borrador pedidas por la Unión como representante de los cazadores, y del ocultismo y nulo asesoramiento pedido por el Ministerio, a todos los actores civiles afectados e implicados o sus máximos representantes, ya sean armeros, federados, periodistas, deportistas, coleccionistas o cazadores, para consensuar una norma antes del trámite de audiencia, como es el Reglamento de Armas, a la legalidad europea y a la realidad social y seguridad ciudadana, y que afecta a tantos y tantos españoles.

Detalle de una repetidora que quedará prohibida si se aplica el Artº 5
del borrador del nuevo Reglamento de Armas, tal cual está redactado hoy.

24/12/10

Se amplia el plazo para hacer alegaciones al borrador del Reglamento de Armas

El plazo máximo para remitir las sugerencias a la UNAC, por parte de los cazadores, finaliza el 17 de ENERO de 2010
 _____________________________

BOLETÍN OFICIAL DEL ESTADO. Viernes 24 de diciembre de 2010. MINISTERIO DEL INTERIOR. Resolución de la Subsecretaría del Ministerio del Interior por la que se acuerda la ampliación del trámite de audiencia a los interesados en la elaboración del Proyecto de Real Decreto por el que se aprueba el Reglamento de Armas. 

El pasado día 30 de noviembre se publicó en el Boletín Oficial del Estado la Resolución de esta Subsecretaría por la que se acordaba la apertura del trámite deaudiencia a los interesados en la elaboración del Proyecto de Real Decreto por el que se aprueba el Reglamento de Armas, dándose en dicha Resolución un plazo de 20 días hábiles para que aquellas personas, entidades y asociaciones interesadas en el Proyecto, y que así lo deseasen, pudieran formular alegaciones. 

Teniendo en cuenta, por una parte, que dicho plazo finalizaría el próximo día 27 de diciembre y, por otra parte, la extensión, complejidad e interés suscitado porsu contenido, se acuerda ampliar hasta el 22 de enero de 2011 el plazo para cursar las eventuales observaciones al citado Proyecto de Real Decreto, debiendo dirigirse las observaciones que, en su caso, se considere oportuno formular a las direcciones de correo ordinario y electrónico que figuran en la Resolución mencionada en el párrafo anterior. 

Lo que se hace público a los efectos oportunos.

ACONCAEX valora positivamente la nueva Ley de Caza de Extremadura

La reciente publicación de la nueva Ley de Caza de Extremadura constituye un punto de inflexión para la caza en España, ya que por primera vez en una norma de caza se ha reconocido a las Sociedades de Cazadores como entidades con una naturaleza y características propias. Y es que a partir de éste momento, las Sociedades de Cazadores Extremeñas no tendrán que constituirse obligatoriamente como clubes deportivos, ya que la nueva Ley les ha dotado de un registro propio para ellas. Una situación a la que no estamos acostumbrados los cazadores, y que constituye uno de los derechos que como colectivo venimos reclamando de las Administraciones desde hace tiempo, basado en el artículo 148.1 apartado 11º de la Constitución Española y en el artículo 8.7 del Estatuto de Autonomía de Extremadura, que le dan a la Caza identidad jurídica propia separada del deporte. 

Este giro legislativo constituye un referente a tener en cuenta por el resto de Comunidades Autónomas, y permitirá a los cazadores seguir gestionando el Patrimonio Natural Cinegético como lo venían haciendo hasta ahora, pero con la particularidad de que la sociedad no los asociarán nunca más a los deportistas que desarrollan sus actividades bajo el paraguas de una legislación, la del deporte de Extremadura y que regula los campeonatos donde se premia al que más caza en menos tiempo, y que nada tienen que ver con la gestión de la naturaleza y del medio natural. A partir de ahora los caza social y recreativa tienen reconocida su identidad propia, distinta de la caza comercial y deportiva. 

La primera y más importante consecuencia de éste cambio será la posibilidad de que las Sociedades de Cazadores se puedan constituir en Entidades de Custodia del Territorio y así poder acceder a los fondos que para estos fines están empezando a destinar las diferentes Administraciones Autonómicas y Estatales. 

ACONCAEX desde su fundación ha luchado para que en la nueva Ley se omitiesen los conceptos deportivos, en concreto, para que los Clubes se denominaran con su nombre histórico y más adecuado: Sociedades Locales de Cazadores, así como para que la caza no dependiera de una Dirección General de Deportes, sino de la Consejería de Medio Ambiente. El art. 1 de dicha Ley determina correctamente el objeto y finalidad de la caza que no es otro que proteger, conservar, fomentar y aprovechar de forma ordenada sus recursos cinegéticos. Estamos por tanto ante una Ley pionera en toda España, que por primera vez también recoge la posibilidad de aprobar planes generales, planes 
comarcales y planes de especies cinegéticas, al apreciar la conexión de unos terrenos cinegéticos con otros y la relevancia que para otros terrenos acotado tienen las actuaciones que ser realicen en otros cotos: aves migratorias, enfermedades etc. Además se apuesta por la caza natural en detrimento de la artificial, creando la marca: Caza natural de Extremadura. Por último la Ley posibilita con la Disposición Adicional Primera la posibilidad de adherirse a la licencia única de caza( LUC) vigente en otras Comunidades Autónomas, válida para cazar en todo el País. 

La Unión Nacional de Asociaciones de Caza (UNAC) Asociación Nacional de Cazadores a la que pertenece ACONCAEX, va a remitir un escrito al Presidente del Parlamento de Extremadura para felicitarle por el contenido final de la nueva norma, y donde le pedirá que haga extensiva su felicitación al PSOE y al PP, grupos políticos que tienes diputados en la Asamblea de Extremadura.

21/12/10

NUEVO LIBRO DE COCINA: Capreolus deliciosus, del monte a los fogones

Capreolus deliciosus, del monte a los fogones es la primera monografía española dedicada íntegramente al aprovechamiento culinario del corzo. Este libro, editado por la Asociación del Corzo Español, reúne información muy diversa relacionada con el corzo en la cocina. Desde su historia en la gastronomía española y europea, la atención a la higiene y preparado básico de la carne, hasta un extenso recetario con 86 propuestas para preparar suculentos platos. El libro, que contiene 289 páginas, está magníficamente ilustrado por la prestigiosa artista Ximena Maier. 

Las recetas han sido facilitadas por un gran número de profesionales: Hay contribuciones de cocineros de alta cocina -como Arzak, Santamaría, Martín Berasategui, Subijana-, de restaurantes de enorme prestigio - como Lhardy, Santemar, El Empalme, El Atrio, Zalacaín o Akelarre -, y cocineros tradicionales de toda España. 

También cuenta con la valiosa aportación de cocineros aficionados, cubriendo entre todos una extensa propuesta culinaria. Este libro es el fruto de un gran trabajo de colaboración entre numerosos socios de la ACE, aficionados al corzo y profesionales de la cocina española. 

Formato: 28 x 19,5. Cartoné. 289 páginas, 56 ilustraciones. Portada y contraportada a color.


Precio 40 euros

A la venta en la web de la ACE (http://www.corzo.info) y en Serbal de los Cazadores.

20/12/10

Razas de cans galegos: Perdigueiro galego


Ficha técnica 
Nome: raza Perdigueiro Galego.
Outras denominacións incorrectas: can das perdices.
Área de orixe: Galicia.
Aptitudes: can de mostra, especializado na caza de pluma (perdiz, arcea, paspallás).
Feiras onde se pode ver: Silleda (Feira Internacional Semana Verde de Galicia).
Club da raza: Club de Raza do Perdigueiro Galego.

Historia e orixe da raza
As súas orixes remóntanse ao tipo antigo de braco italiano que, orixinariamente, chegou a Hispania, hai séculos, cos romanos e estableceuse en toda a zona comprendida entre o norte da provincia da Lusitania e o sudoeste do que hoxe é Francia, sufrindo cambios morfolóxicos nas diferentes rexións xeográficas (biotipos), o que o levou a ser coñecido con diversos nomes, dependendo das súas adaptacións aos diferentes medios: Perdigueiro Portugués, Perdigueiro Galego, Perdigueiro, de Burgos, Pachón, de Navarra ou de Vitoria, Braco Español ou antigo Can de Punta Español-Ibérico, Braco Francés tipo Gascuña e Braco Francés tipo Pirineos (máis lixeiro). Este tipo de can, concretamente o Perdigueiro Portugués e o antigo Can de Punta Español-Ibérico, foron os que deron lugar posteriormente ao Pointer Inglés, e o Perdigueiro de Burgos orixinou o Braco Alemán.

Área de orixe e distribución 
A súa área de orixe comprende toda a zona noroccidental da Península Ibérica, con terreo quebrado de bosque e monte baixo, con toxeiras e abundante vexetación arbustiva, onde hai poucos espazos abertos. Era frecuente velos nas zonas ourensás da Mezquita e Viana do Bolo, así como nos concellos de Riós, Laza e A Veiga. A partir da década dos setenta, coa introdución das razas foráneas, foi moi mesturado e practicamente absorbido polos Pointers e Bracos Alemáns, o que causou o declive e a práctica desaparición desta raza. Nestes momentos estase intentando recuperar a partir dos poucos exemplares que aínda se poden atopar en maior ou menor pureza, dispersos polas provincias de Lugo e, sobre todo, Ourense.

Función zootécnica 
Can de caza na modalidade de mostra; ideal para a pluma, tamén se pode adestrar para a caza de pelo.

Prototipo racial 
1.- Características xerais
Aparencia xeral 
Can de tipo bracoide (Mégnin P., 1897), de tamaño mediano, eumétrico e mesomorfo; ben proporcionado, de aspecto rexo, con peito amplo e con estrutura sólida, trotador, de movementos flexibles, forte e resistente. É excelente como can de mostra e bo cobrador tanto na terra coma na auga. Segundo refiren os antigos criadores/cazadores, algúns deles nacían co nariz fendido.

Temperamento e comportamento 
Animal de carácter dócil, obediente e agarimoso, presenta un temperamento de gran coraxe e valentía na caza, pois non se amedrenta fronte aos toxos nin coas silvas á hora de procurar e cobrar a peza abatida polo cazador. Presenta un grande olfacto e é un buscador activo, tanto ventando coma tamén por rastro, bate o terreo con método, atención e minuciosidade, adaptándose aos máis variados medios e climas, mantendo un contacto continuo co cazador, ao que lle transmite, coas súas características actitudes corporais, as impresións olfactivas captadas, presentando unha mostra firme e ríxida, con músculos tensos, rabo alto e cabeza inmóbil. Traballa preto do cazador, utilizando alternativamente o trote co galope curto na súa busca minuciosa do terreo pechado e quebrado do monte galego, estando perfectamente adaptado a este tipo de terreo, pois non se amedrenta á hora de procurar e cobrar a peza abatida polo cazador. Tamén se pode adestrar para a caza de pelo (coello e lebre).

2.- Características rexionais 
Cabeza
Cabeza grande (aproximadamente 4/10 a altura á cruz), de forma prismática, ancha, coas liñas cranio-faciais converxentes (eixes lonxitudinais superiores do fociño e do cranio). Perfil recto, protuberancia occipital destacada, con suco cranial medio que chega á cara. Fronte con senos amplos, moi desenvolvidos. Depresión frontonasal marcada, coa mesma distancia ao occipucio que á punta do nariz. Fociño amplo, recto e cadrado, igualmente ancho no extremo que na base. Nariz grande, podendo aparecer en ocasións exemplares co nariz fendido. Beizos grosos e caídos, superando o superior lixeiramente o maxilar inferior, pero sen dar sensación de frouxidade nin babeo. Dentadura forte e de trabada en tesoira. Ollos grandes, brillantes, xeralmente escuros, coas pálpebras adheridas e de expresión nobre e bondadosa; non presentan ectropión. Orellas de inserción alta, anchas, grandes, delgadas e pegadas á cara, sen formar pregamentos e co bordo inferior redondeado e orientadas levemente cara a diante.

Pescozo
Pescozo longo, musculoso, co bordo superior recto ou levemente arqueado, en ocasións con moi lixeira papada nalgúns exemplares, pero moi pouco relevante.

Tronco
Corpo rectangular e de gran capacidade torácica. Liña dorso-lumbar recta e horizontal. Lombos anchos e curtos. Cruz dos cadrís ancha. Peito ancho e profundo, o seu perímetro adoita superar nun cuarto a alzada á cruz. Costelar longo e un pouco arqueado. Ventre non moi recollido. O rabo non adoita ser excesivamente longo, é groso e robusto na base, adelgazando progresivamente ata a punta.

Extremidades
Rexas, verticais e rectas. As extremidades anteriores presentan escápulas algo inclinadas. Brazos musculosos. Cóbados paralelos ao plano medio do corpo, nin pechados nin abertos. Antebrazos verticais con óso forte. Pés con tendencia a ser máis redondos que ovalados, con polpas negras e unllas pigmentadas ou brancas. As extremidades posteriores presentan pernís longos, anchos, musculosos e oblicuos. Xarretes paralelos e en prolongación coa liña vertical das cachas. Metatarsos robustos e delgados, perfectamente verticais. Pés un pouco máis redondeados cós anteriores.

Movemento 
É un animal de movementos flexibles, con trote amplo, de cadencia rítmica, non ten un galope longo, como o seu parente o Pointer Inglés que corre grandes distancias, afastado do cazador, en terreos de grandes extensións, abertos e libres de vexetación; pola contra, traballa máis preto do home, utilizando alternativamente o trote co galope curto na procura minuciosa nos terreos quebrados e de monte pechado, de bosque con espesa matogueira de Galicia.

Manto 
Pel: a pel debe ser delgada e adherida ao corpo.
Capa (cor): branca e pencada ou manchada en castaño, laranxa, canela e negra. Mantos ternarios, tricolores, brancos en castaño e negro, con manchas lume en cellas e meixelas. Tamén uniformes en castaño, amarelo ou negro.
Pelo: curto, groso, moi denso, liso e áspero

Tamaño
Alzada á cruz: de 50 a 60 cm; machos 55-60 cm; femias de 50-55 cm.

3.- Faltas
Calquera desviación dos criterios mencionados débese considerar unha falta, sendo a gravidade desta proporcional ao grao de desviación respecto do estándar. As máis frecuentes poden ser a presenza de ectropión e entropión, liña dorso-lumbar enselada, fociño afiado, mordida en pinza, etc.

4.- Defectos
Orixina a diminución máis ou menos acusada dalgunha función determinada do animal, que pode ser total, parcial ou rexional, dependendo do grao no que se vexa eivada a aptitude esencial do animal (coxeiras en extremidades, ablacións ou mutilacións en orellas e rabo, ausencia de pezas dentarias por extraccións, traumatismos en ollos con perda de visión, etc.).

5.- Faltas ou defectos descualificables 
Son aquelas características que en absoluto se axustan aos criterios mencionados no estándar da raza, e son excluíntes en por si, dependentes dun compoñente xenético que achega uns caracteres non contemplados, nin desexados, no prototipo racial. Neste sentido, é importante excluír a presenza de animais con anomalías psíquicas e con defectos anatómicos e/ou de tipo, ligados a xenes indesexables, como poden ser as inestabilidades ou desequilibrios de carácter anormais, a agresividade extrema sen provocación ningunha, a epilepsia, a ausencia dalgún testículo nas bolsas escrotais (monorquidia e criptorquidia), a displasia de cadeira, a atrofia progresiva da retina, os pechamentos incorrectos das arcadas dentarias (prognatismos e enognatismos), a ausencia de máis de dous premolares ou os albinismos. (+ INFORMACION)

17/12/10

Orde do 14 de decembro de 2010 pola que se establecen as bases reguladoras das axudas para paliar os danos producidos polo lobo, e se convocan para o ano 2011.

Artigo 1º.-Obxecto e principios.
1. Esta orde ten por obxecto establecer as bases reguladoras dunha liña de axudas a favor dos gandeiros afectados polos ataques do lobo ás reses das súas explotacións, coa finalidade de compensalos polos danos ocasionados no seu gando, e proceder á súa convocatoria para o ano 2011.

2. Estas axudas tramitaranse en réxime de publicidade, transparencia, concorrencia, obxectividade, igualdade e non-discriminación, con eficacia no cumprimento dos obxectivos fixados e eficiencia na asignación e utilización dos recursos públicos. Así mesmo, resultarán de aplicación os preceptos básicos da Lei 9/2007, do 13 de xuño, de subvencións de Galicia.

Artigo 2º.-Beneficiarios.
1. Poderanse acoller a estas axudas os propietarios de gando, especificado no anexo I, afectado por ataques de lobos dentro da comunidade autónoma.

2. Non poderán obter a condición de beneficiarios das axudas previstas nesta orde as persoas ou entidades en que se produza algunha das circunstancias previstas no artigo 10º.2 da Lei 9/2007, do 13 de xuño, de subvencións de Galicia, ou os propietarios de gando vacún leiteiro que teñan nas últimas 3 convocatorias de axudas un número de animais mortos superior a 5, por entender que non se acordaron medidas preventivas.

Artigo 3º.-Requisitos.
O gando deberá pertencer a unha explotación incluída no Rexistro Xeral de Explotacións Gandeiras de Galicia, estar identificado e saneado de acordo coa normativa aplicable para o efecto, agás no caso do gando cabalar que soamente deberá estar identificado individualmente, e no caso do gando porcino que, ademais de pertencer á raza celta, terá que ter cumpridos os requisitos sanitarios establecidos nos reais decretos 1186/2006, do 13 de outubro, e 360/2009, do 23 de marzo, e no caso de reprodutores estar identificados individualmente e estar inscritos no Libro xenealóxico da raza.

Artigo 4º.-Ámbito temporal.
As axudas a que se refire esta orde comprenden os danos producidos polo lobo desde o 1 de outubro de 2010 ata o 30 de setembro de 2011.


Artigo 5º.-Comunicación do dano.
1. Nas vinte e catro horas seguintes ao ataque os propietarios das reses deberán poñelo en coñecemento da Consellería do Medio Rural mediante unha chamada desde as 8.00 ás 20.00 horas de luns a venres, e das 8.00 ás 17.30 minutos os sábados, ao teléfono 012, a través do que se lles facilitará unha clave que servirá para acreditar a chamada e identificar o expediente. Os animais mortos non poderán ser manipulados para non obstaculizar o labor investigador dos axentes que se despracen ao lugar para valorar os feitos e elaborar a correspondente acta.

Os feridos poderán ser atendidos polos veterinarios coa menor manipulación posible co obxecto de non entorpecer o labor investigador.

2. Dado que a cobertura dos danos amparados por esta orde só é ata o 30 de setembro do 2011, os danos producidos desde o 1 de outubro ata a entrada en vigor da orde do próximo ano, no caso de habela, terán que axustarse ao procedemento establecido nos parágrafos anteriores deste artigo.

VER TEXTO COMPLETO: PINCHAR AQUÍ

Orde do 13 de decembro de 2010 pola que se establecen as bases reguladoras das axudas para a conservación das poboacións de caza menor, e se convocan para o ano 2011.

Artigo 1º.-Obxecto das axudas.

1. Esta orde ten por obxecto o establecemento dun réxime de axudas aplicable aos terreos cinexéticos para:

Modalidade A: recuperación das poboacións de perdiz rubia (Alectoris rufa) a través da mellora da calidade do seu hábitat.

Modalidade B: conservación e recuperación do coello de monte (Oryctolagus cuniculus), mediante a construción das instalacións necesarias para a súa cría en semiliberdade e a súa reintrodución no medio natural.

2. Estas axudas tramitaranse baixo os principios de publicidade, transparencia, concorrencia competitiva, obxectividade, igualdade e non discriminación, con eficacia no cumprimento dos obxectivos fixados e eficiencia na asignación e utilización dos recursos públicos.

Artigo 2º.-Destino das axudas.

1. Son actuacións subvencionables destas axudas:

a) Para a modalidade A:
Financiamento dos investimentos para a roza e trituración mecánica do mato, a emenda e/ou fertilización, sementeira de cereal e/ou leguminosa, e para a limpeza e adecuación de fontes e mananciais.

b) Para a modalidade B:
Construción das instalacións necesarias para a cría do coello de monte en semiliberdade e construción de tobeiras artificiais por aqueles beneficiarios que teñan realizadas as instalacións anteriormente mencionadas.

2. En ningún caso se subvencionarán actuacións realizadas con anterioridade á publicación desta orde.

Artigo 3º.-Beneficiarios.

1. Poderán acollerse a estas axudas tanto os titulares de tecores galegos como as agrupacións destes que, aínda carecendo de personalidade xurídica, fagan unha solicitude conxunta. Neste último caso os terreos cinexéticos deberán ser lindeiros e estaren situados nunha mesma provincia. Para cada Tecor, só será admisible unha única solicitude.

2. Non poderán ter a condición de beneficiarios das axudas previstas nesta orde as persoas ou entidades en que se dea algunha das circunstancias previstas no artigo 10º.2 e 3º da Lei 9/2007, do 13 de xuño, de subvencións de Galicia.

Artigo 4º.-Contía dos investimentos e das axudas.
1. Establécense as seguintes contías subvencionables para cada unha das actuacións que se realicen:

Modalidade A:
a) Roza e trituración mecánica: 360 euros por hectárea.
b) Arada, emenda e/ou fertilización, sementeira: 600 euros por hectárea.
c) Limpeza e adecuación de fontes e mananciais: 50 euros/unidade.

Modalidade B:
a) Instalacións de cría: ata un máximo de 18.000 euros por beneficiario.
b) Construción de tobeiras: ata 6.000 euros por beneficiario cun límite de 1.500 euros por tobeira.

2. A porcentaxe da axuda poderá chegar ata o 50% do custo dos investimentos na modalidade A, fixándose un máximo de 18.000 euros por solicitude. Na modalidade B, a porcentaxe de axuda poderá chegar ata o 100%.

3. O IVE non será subvencionable, tampouco todos aqueles gastos que figuran no artigo 29º da Lei 9/2007, do 13 de xuño, de subvencións de Galicia, como non subvencionables.

4. Para os efectos do disposto no artigo 27º.2 da Lei 9/2007, do 13 de xuño, de subvencións de Galicia, permitirase a subcontratación total da actividade obxecto da subvención, agás cando, aumentando o custo da actividade subvencionada, non achega valor engadido ao contido dela.

5. A contía das axudas estará condicionada, en todo caso, á existencia de dispoñibilidades orzamentarias.

6. En ningún caso se concederán aboamentos á conta ou pagamentos anticipados.



VER TEXTO COMPLETO: PINCHA AQUÍ

5/12/10

¿Quieres participar, en el trámite de audiencia para el nuevo Reglamento de Armas?

El Ministerio del Interior ha puesto a exposición pública el borrador del nuevo Reglamento de Armas, que se pretende aprobar por el Gobierno Estatal. Aquí está el borrador del nuevo Reglamento de Armas (143 hojas) en fase de audiencia y participación, ENLACES (pincha sobre dichos enlaces):

La UNAC y sus Asociaciones Autonómicas quieren que los cazadores sean sabedores de lo que les puede afectar, por ello les indican que si algún cazador quiere presentar consideraciones o sugerencias a dicho borrador de  proyecto de Real Decreto por el que se aprueba el Reglamento de Armas, lo puede hacer a través del correo electrónico: unacaza@gmail.com, o a través de tu Asociación Autonómica integrada en UNAC. La UNAC las estudiará y valorara, y si tras su estudio considera que son viables las incorporará al pliego que está preparando, para presentarlo en el Ministerio del Interior. El plazo máximo para remitir las sugerencias a la UNAC, por parte de los cazadores, finaliza el 20 de diciembre de 2010.

¿Como redactar y remitir las sugerencias o alegaciones a la UNAC? 

Ejemplo: 
Poner en un documento word lo siguiente:
 1. Consideración  
Donde dice (Texto del artículo... párrafo... etc. del borrador)
Debería decir (Poner el mismo texto del artículo... párrafo... etc. del borrador, PERO CON LAS MODIFICACIONES QUE SE PROPONEN)
Justificación a la consideración (Escribir el motivo por el cual se debería cambiar y, si se sabe, poner en base a la legislación, o incluso poner comparaciones, o ejemplos)
 2. Consideración  (tantas como se hagan)

Todas las que se reciban, se refundirán y se presentarán en un solo documento, por parte de la Unión Nacional de Asociaciones de Caza (UNAC).

3/12/10

Unha comisión estatal promovida por Medio Rural estudia a revisión do réxime legal da responsabilidade por danos da caza


O Ministerio de Medio Ambiente e Medio Rural e Mariño (MARM) vén de crear, por iniciativa da Xunta, unha comisión para a revisión do réxime legal sobre a responsabilidade civil por danos provocados pola caza. O propio conselleiro do Medio Rural, Samuel Juárez, propuxo a posta en marcha deste grupo de traballo no seo da Conferencia Sectorial.
A comisión, que xa está a traballar na cuestión e que se reúne con frecuencia, está analizando a problemática e ten como cometido dar alternativas máis equilibradas e repartidas entre os actores implicados.
A existencia deste órgano foi dada a coñecer hoxe polo titular de Medio Rural na presentación das conclusións da xornada sobre "Danos, cultivos e caza", que tivo lugar esta maña en Santiago e na que participaron, ademais do conselleiro, o director xeral de Conservación da Natureza, Ricardo García Borregón, e o presidente da Federación Galega de Caza, José María Gómez Cortón.
Esta xornada celebrouse en Santiago o pasado día 2 de outubro, organizada polas federacións española e galega de caza e patrocinada pola Xunta de Galicia. No foro púxose de manifesto que os danos causados pola fauna salvaxe e en especial a cinexética aos cultivos e a gandería, aos que hai que sumar os accidentes por estrad,a son un problema social crecente.
Diálogo
O conselleiro do Medio Rural dixo neste foro que "compartimos a preocupación polos danos que produce a fauna silvestre. A solución pasa polo diálogo e a comunicación entre os implicados, e mellor si esta se produce de forma desapaixonada e reflexiva". Pola súa banda, o director xeral de Conservación da Natureza lembrou que "a actividade cinexética aporta unha impagable labor ambiental de control das especies que proliferan máis alá dos niveis adecuados".
Conclusións
Na rolda de prensa, o presidente da Federación Galega de Caza resumiu as conclusións da xornada de Santiago do Observatorio Cinegético, entre as que salientou a función social que realizan os cazadores e a necesidade de modificar o réxime legal dos danos, así como na prevención destes como unha tarefa compartida entre os usuarios do medio.
Os expertos participantes nesta xornada tamén advertiron sobre o feito de que cada vez son máis as pezas que se cazan en España; nestes 10 últimos anos multiplicáronse por 1,6, un 60% máis. En Galicia en particular, a caza de xabaril –especie que produce máis volume de danos– multiplicouse por algo máis de 3 (pasamos na última campaña dos 9.000 exemplares). Por tanto, é indubidable o esforzo cinexético malia a diminución das licencias.
Réxime Legal
A Responsabilidade civil por danos provocados pola caza vén regulado polas leis de caza (Lei Nacional de 1970 e Regulamento; e as Leis Autonómicas, Galicia Lei 4/1997 e Regulamento, decreto 284/2001).
A responsabilidade principal é do titular do couto ou TECOR, é dicir dos que teñen os dereitos cinexéticos. Galicia ten unhas 2.500.000 hectáreas de terreos cinexéticos (TECORES), é dicir o 85% do territorio. A Administración debe responder só cando as pezas de caza proveñen de espazos xestionados por ela.

2/12/10

La UNAC sigue impulsando la Custodia del Territorio

La Unión Nacional de Asociaciones de Caza ha participado un año más en la reunión anual de la Plataforma de Custodia del Territorio que organizó el pasado día 17 de noviembre en Madrid la Fundación Biodiversidad, y que agrupa a todos los colectivos implicados en esta nueva forma de colaborar en la gestión y protección del Patrimonio Natural.

La presencia continua de la UNAC en el seno de la Plataforma constituye un paso más en el largo camino que en estos momentos están empezando a recorrer las Sociedades de Cazadores, con el objeto de conseguir que se las reconozca su trabajo en la gestión y protección de las especies cinegéticas a través de la gestión de sus hábitats, y que al mismo tiempo, suponen también beneficios y mejoras notables para el resto de las especies de nuestra fauna silvestre.

Para los cazadores de la UNAC es de vital importancia impulsar la transformación de las Sociedades de Cazadores en Entidades de Custodia de primer nivel, e integrarlas a su vez en las Asociaciones de ámbito autonómico o de segundo nivel, que ya están empezando a trabajar de forma coordinada bajo la tutela de la propia UNAC, la cual, hizo las oportunas reformas estatutarias durante el año 2009 para adaptarse a los requisitos necesarios para constituirse en una entidad de custodia del territorio de tercer nivel.


La UNAC se desmarca de "la caza de plástico o de bote"

La UNAC quiere dejar claro a todos los cazadores en general que no comparte las opiniones que el Secretario de la Entidad que integra a los Clubes de deportistas Federados de España (RFEC) manifestó en el transcurso de la celebración del Congreso Nacional de Medio Ambiente (CONAMA10), celebrado recientemente, al realizar una defensa y justificación de las sueltas de animales de granja basándose en el argumento de que son muchos los que "viven" de la caza comercial.

La "caza de plástico o de bote" es incompatible con la gestión y desarrollo  natural y racional de nuestro Patrimonio Cinegético, y la UNAC tiene la obligación moral de situarse al margen de las declaraciones que el representante de los deportistas hizo en el mencionado Congreso, y que van en contra del pensamiento y forma de proceder de la inmensa mayoría de los cazadores españoles, que priorizan en la gestión la conservación natural y sostenibles de sus cotos.

Modifican el regimen normativo de los Guardas de Campo

NOCTURNIDAD Y ALEVOSIA son las notas fundamentales de la modificación normativa en la que nos han incluido, que con rango de Orden Ministerial intentará regular cosas de tan vital importancias como es la porra del guarda, principal novedad que nos presenta esta Orden.

Nada hay y nada dicen de temas realmente importantes, la documentación a presentar a la administración, la custodia de las armas, el intrusismo, el derecho laboral de los guardas autónomos y en fin las peticiones serias o al menos las que se consensuaron en la mesa sectorial de la Comisión Mixta de 2006 han quedado en el olvido, también en el olvido las propuestas a la Guardia Civil que 16 entidades de Guarderío – todas ellas perseguidas e investigadas por ello suscribieron en la ultima edición del Consejo Nacional.

Nadie sabía nada de esto, por eso la administración trabaja con nocturnidad, y además han incluido los textos en un momento procedimental en el que no tenemos la facultad de informar o dar nuestro parecer, es decir de defender nuestros intereses, eso es alevosía.

No queremos entrar al fondo de lo regulado, nuestro colectivo sufre de indefensión y la administración con nosotros no cumple la norma, por eso desde el Guarderío hemos procedido a presentar alegaciones impugnado la parte del texto que habla de nosotros. CONSULTA AQUI LA ORDEN.

FUENTE: GUARDERIO